Veelgestelde vragen over ons alarmsysteem

Hieronder vind je de antwoorden op enkele van de meest gestelde vragen die we krijgen. Mocht je het antwoord op jouw specifieke vraag niet vinden, neem dan vooral contact met ons op.

Producten

De bewegingsmelder knippert rood? Wat nu?

Dit duidt op een lage batterijspanning of de melder is onlangs open geweest. Als er vervolgens beweging gedetecteerd wordt, knippert de bewegingsmelder rood. Mocht dit vaker voorkomen, neem dan contact op. Onze medewerkers van de supportafdeling helpen je graag om het probleem met je op te lossen. Je kunt hiervoor klikken op de contactbutton op deze pagina.

Display doet niets? Wat nu?

De display gaat na ongeveer 10 seconden automatisch op stand-by. Oplossing: druk op de N en de display zal oplichten. Werkt dit niet  of wil je liever ondersteuning vanuit onze supportafdeling? Klik dan op de contactbutton rechts op deze pagina.

Display geeft L aan? Wat nu?

Er is geen telefoonverbinding. Oplossing: controleer de telefoonverbinding

Na stroomstoring knippert het groene lampje. Wat nu?

Druk op F, 0 + mastercode. Er verschijnt een U in het display. Wacht 5 minuten tot het groene lampje niet meer knippert. Druk vervolgens 2x op de N en je verlaat de gebruikersmodus.

Betalingen

Zijn er naast abonnements- en huurkosten nog andere kosten waarmee ik rekening moet houden?

Buiten de abonnements- en huurkosten zijn er geen extra kosten waarmee je direct rekening hoeft te houden op het vervangen van lege batterijen na. Deze gebruiksartikelen zijn niet meegenomen in het onderhoud en zul je zelf moeten aanschaffen/ vervangen.

Securitas brengt wel kosten in rekening voor het verhuizen van je alarmsysteem, het bestellen en installeren van extra componenten of wanneer een installateur bij je langs dient te komen als het systeem niet meer werkt door eigen toedoen. De kosten die hiermee gemoeid zijn, worden vooraf met je doorgenomen.

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?

Je kunt op de contactbutton klikken en aangeven dat je je rekeningnummer wilt wijzigen. Wij reageren binnen 5 werkdagen op je bericht.

Systeem

Ik wil graag mijn systeem uitbreiden

Mocht u meer componenten willen bestellen of wilt u uw systeem uitbreiden met bijvoorbeeld een videocamera? Klik dan op het kopje “pakketten” en kies de componenten die u wenst te bestellen. U rekent vervolgens af via Ideal. Nadat uw bestelling geplaatst is en aangeboden bij de installateur, wordt er contact opgenomen voor het maken van een installatieafspraak.

Ik heb twee systemen. Hoe kan ik de SecuritasHome accounts aan elkaar koppelen?

Om verschillende accounts aan elkaar te koppelen, logt u eerst in op de portal via www.securitashome.nl. In het startscherm klikt u in het menu aan de linkerzijde op “Instellingen”. Klik vervolgens op “Login informatie”. In het pop-up scherm klikt u vervolgens op “Toegang tot meerdere systemen”. Klik op het tweede systeem dat u wenst toe te voegen en vervolgens op “Systeem toevoegen”.

Hoe kan ik vaste notificaties instellen op mijn systeem?

U kunt uw alarmsysteem diverse meldingen automatisch laten versturen naar onder andere uw mobiele telefoon en uw e-mailadres. Indien u zogenaamde notificaties wilt instellen, logt u in op de portal via www.securitashome.nl. In het startscherm klikt u in het linker menu op “Meldingen”. Klik vervolgens rechtsboven op “nieuwe melding”. In het pop up scherm maakt u een keuze van het soort melding welke u wilt ontvangen. Op elk gewenst moment kunt de meldingen aan- en uitzetten.

Hoe vaak vindt er onderhoud plaats aan mijn systeem?

Onderhoud is divers, het bestaat uit updates, onderhoud en herstelwerkzaamheden. Dat gebeurt wanneer dat nodig is. Wij zijn verantwoordelijk voor een goede werking van het systeem. Door middel van automatische updates en de dagelijkse monitoring van hard- en software houden we uw systeem up-to-date. Mocht u onverwachts toch worden geconfronteerd met problemen aan uw systeem en deze zijn niet op afstand op te lossen, zal Securitas een afspraak met u en onze installateur inplannen.

Aansluiten

Hoe zet ik het systeem aan via toetsenbord?

Lorem ipsum dolor sit amet, quo diam reque indoctum an, quem sumo magna in vis, vix magna mazim senserit ad. At justo sadipscing mea, pro ne postea scaevola postulant. His in elitr consequat, duo dictas ponderum qualisque eu. Possit lucilius ea vel. Alia adipiscing in pro. Ei sea minimum efficiantur, vel ad illud impedit

Defecten

Wat betekent de melding “activated”, “closed”, “open”, “idle” en “malfunction” bij mijn sensoroverzicht?

Wat betekent de melding “activated”, “closed”, “open”, “idle” en “malfunction” bij mijn sensoroverzicht?
In de portal vindt u onder in beeld een overzicht van uw geplaatste sensoren zoals de bewegingsmelders en uw magneetcontacten. Achter deze sensor staat de status hiervan.
Activated: Uw bewegingssensor heeft beweging genoteerd. LET OP: deze melding ziet u ook als u uw alarmsysteem heeft uitgeschakeld.
Open: de magneetcontact op uw deur detecteert dat de deur open gaat.
Closed: de magneetcontact detecteert dat de deur dicht is.
Idle: Uw bewegingsmelder detecteert geen beweging en is in rust.
Malfunction: uw sensor functioneert niet. U ziet deze melding terug in uw storingsoverzicht.

Ik heb een storingsmelding. Wat kan ik doen?

Ik heb een storingsmelding. Wat kan ik doen?
Log in op uw persoonlijke portal van SecuritasHome. Op de homepagina vindt u rechts in beeld onder het kopje met het oranje vraagteken de voorkomende storingsmeldingen. Klik op het uitroepteken en de storingen worden zichtbaar op een nieuwe pagina. Bij een aantal storingsmeldingen staat de melding “probleem oplossen”. Hier wordt u geïnformeerd over de te nemen stappen om de storingsmelding te verhelpen. Biedt de portal deze mogelijkheid niet? Klik dan rechtsboven in beeld op het vraagteken (?) en daarna op “Help-documentatie”. Staat het antwoord op uw vraag hier niet bij? Neem dan contact op met de afdeling Customer Care op telefoonnummer 088 322 11 00 of via e-mail support@securitashome.nl.